گزارشی جدید به تاریخ عرضه مودم 5G اینتل اشاره می کند. این مودم از سال 2020 در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

کوالکام و سامسونگ مودم های 5G خود را معرفی کرده اند و امسال آن ها را روانه بازار می کنند. کوالکام چیپست اسنپدراگون 855 را در نسخه ای مجهز به مودم 5G در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد و سامسونگ نیز به تازگی گلکسی اس 10 5G را معرفی کرده است.

در این میان اینتل نیز مودم 5G خود را معرفی کرده است؛ با این حال تا سال آینده میلادی باید منتظر حضور آن در گوشی های هوشمند باشیم (اینتل از مودم 5G خود برای گوشی های هوشمند رونمایی کرد).

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی رویترز در فضای مجازی منتشر شده، مودم 5G اینتل اواخر سال جاری میلادی در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد. با توجه به این موضوع، سال 2020 محصولات مجهز به مودم های اینتل روانه بازار می شوند.

گزارش ها در گذشته به عرضه آیفون 5G در سال 2020 اشاره کرده بودند (اولین آیفون 5G اپل در سال 2020 معرفی می شود؛ استفاده از مودم اینتل 8161). با توجه به مشکلات حقوقی کوالکام و اپل، این شرکت اینتل را برای تامین کننده مودم گوشی های خود در نظر گرفته است. این موضوع به معنای آن است که اینتل مودم های 5G اپل را تامین می کند.

در هفته های اخیر گزارش هایی به اینترنت راه پیدا کرده بود که از تولید مودم های 5G انحصاری اپل خبر می داد. این شرکت می تواند با تولید این مودم ها، وابستگی خود را به دیگر شرکت ها کاهش دهد.

تعدادی شایعات به این موضوع اشاره کرده اند که اپل برای تامین مودم های 5G خود با شرکت های سامسونگ و مدیاتک همکاری می کند. در حال حاضر نمی توان در رابطه با تامین کننده مودم های 5G اپل اظهار نظر قطعی کرد.