کمپانی اوپو که اوایل ماه جاری از میان رده A9 رونمایی کرده بود، حالا A9X را به عنوان نسخه جدید آن و با تغییرات قابل توجه معرفی کرده است.

بازار گوشی های پرچمدار غالبا در اختیار بازیگران اصلی حوزه موبایل است اما در سطح مدل های میان رده و اقتصادی شرکت های بسیاری در حال تکاپو هستند. یکی از این کمپانی ها اوپو است که با معرفی مدل های متنوع و مقرون به صرفه جای پایی برای خود باز کرده است.

آخرین محصول شرکت اوپو A9X نام دارد و از نمایشگر ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل بهره می برد که بالای آن یک بریدگی قطره ای به چشم می خورد. این نمایشگر IPS LCD با نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ بیش از ۹۰ درصد پنل جلو را به خود اختصاص داده و پوشش گوریلا گلس ۵ از آن حفاظت می کند.



پردازش داده ها بر عهد چیپست هشت هسته ای و ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو پی۷۰ و ۶ گیگابایت رم قرار دارد. حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است و امکان افزایش آن از طریق کارت حافظه وجود دارد.


در پنل عقب سنسور اثر انگشت فیزیکی و دوربین دوگانه با پیکربندی عمودی به چشم می خورد که میزبان سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و حسگر ۵ مگاپیکسلی ثانویه است. دوربین سلفی هم از یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با اپرچر f/2.0 تشکیل شده است.

از دیگر ویژگی های شاخص باید به شارژ سریع VOOC 3.0 اشاره کرد که باتری ۴۰۲۰ میلی آمپر ساعتی را با مدیریت هوش مصنوعی به سرعت تغذیه می کند. اوپو A9X از نظر نرم افزاری به اندروید پای با رابط کاربری ColorOS 6.0 مجهز شده و با برخورداری از حالت GameBoost 2.0 تجربه گیمینگ مناسبی از بازی های روز را ارائه می دهد.

اوپو A9x هم مثل بسیاری از میان رده های دیگر دارای جک صوتی ۳.۵ میلیمتری است. این گوشی در رنگ های مشکی و سفید یخی و با قیمت ۲۸۹ دلار عرضه می شود.