دستگاه خودپرداز بیت کوین فرودگاه آمستردام، امکان تبدیل یورو به ارز رمزنگاری شده را برای مسافران فراهم می‌کند.

با نصب دستگاه خودپرداز (ATM)در فرودگاه بین‌المللی آمستردام، از این پس مسافران می‌توانند به‌راحتی در پایان سفر خود و در صورت تمایل، یورو را به ارز‌ رمزنگاری شده از جمله بیت کوین و اتریوم تبدیل کنند. 
 
این دستگاه خودپرداز بیت کوین، قرار است به مدت ۶ ماه به‌صورت آزمایشی در فرودگاه اسخیپول آمستردام، به مسافران خدمات مورد نیاز برای تبدیل ارز به بیت کوین ارائه دهد. در این بازه‌ی زمانی قطعا حجم تقاضای مسافران به چنین خودپردازهایی مشخص خواهد شد. بر اساس اعلام فرودگاه اسخیپول، این دستگاه ATM‌، اولین خودپرداز بیت کوین است که در یک فرودگاه اروپایی چنین خدماتی در اختیار مسافران قرار می‌دهد. البته پیش از این چنین خدماتی در فرودگاه‌های دیگر در اختیار مسافران قرار گرفته است. در سال ۱۳۹۲، خبری مبنی بر نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در آمریکا منتشر شد.

 
تانجا دیک، مدیر بخش محصولات و خدمات مصرفی مشتریان در فرودگاه اسخیپول، اعلام کرد:‌ "فرودگاه اسخیپول، همواره در تلاش است تا از طریق راه‌هایی خلاقانه و نوآورانه، خدمات مطلوب و مورد نیاز مسافران را در اختیار آن‌ها قرار دهد. با نصب و راه‌اندازی دستگاه خودپرداز بیت کوین، امیدواریم خدمتی مفید و مؤثر برای مسافران این فرودگاه بین‌المللی فراهم کرده باشیم. مسافران در پایان سفر خود به‌راحتی می‌توانند یورو را به ارز رمزنگاری شده اعم از بیت کوین و اتریم تبدیل کنند. مسافرانی که نمی‌توانند یورو محلی را در کشور خودشان خرج کنند، به‌راحتی می‌توانند در پایان سفر از این دستگاه خودپرداز برای تبدیل پول خود استفاده کنند."
 
دستگاه خودپرداز در قسمت ورودی سالن شماره‌ی ۲ نصب شده است تا مسافران سالن‌های ۱ و ۲ فرودگاه اسخی‍پول به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. این دستگاه خودپرداز با همکاری شرکت هلندی ByeleX Data Solutions BV که ارائه‌دهنده‌ی خدمات یکپارچه‌سازی پرداخت ارز رمزنگاری شده به شرکت‌های تجاری است، در این فرودگاه نصب شده است. همان‌طور که می‌دانید، اسخیپول اولین فرودگاهی نیست که مجهز به دستگاه خودپرداز بیت کوین شده است. در ماه می، فرودگاه بریزبن استرالیا نیز این سرویس را در اختیار مسافران خود قرار داد. با توجه به رشد روزافزون کسب‌‎وکارهای مبتنی بر ارز مجازی، راه‌اندازی چنین سرویس‌ها و خدماتی می‌تواند کار را برای کاربران و مسافرانی که نیاز به آن دارند، راحت‌تر و سریع‌تر کند.