جک دورسی، بنیان‌گذار و مدیر عامل توییتر و اسکویر، طی کنفرانس بلاک‌چین در نیویورک گفت اینترنت روزی پول مخصوص به خود خواهد داشت.

جک دورسی بنیان‌گذار و مدیرعامل توییتر و اسکویر، روز چهارشنبه در شهر نیویورک و طی کنفرانس Blockchain Consensus (اجماع بلاک‌چین)، در خصوص اشتیاقش به بیت کوین و فعالیت‌های اخیر Square به‌منظور افزایش استفاده از این ارز دیجیتال توضیح داد. دورسی در این کنفرانس گفت: «اینترنت در مسیر دستیابی به ارز بومی خود پیش خواهد رفت، پس بیایید منتظر این اتفاق نمانیم و به وقوع سریع‌تر آن کمک کنیم. نمی‌دانم این پول چه نوع ارزی خواهد بود؛ اما امیدوارم که بیت کوین باشد.»

اسکویر در سال ۲۰۱۴ به کاربران اجازه داد از بیت کوین جهت پرداخت کالا استفاده کنند؛ اما به دلیل اینکه تنها عده‌ی محدودی از کاربران از این ارز دیجیتال استفاده کردند، برنامه‌ی استفاده از بیت کوین را رها کرد؛ اما باز هم با تغییر رویه در ماه ژانویه (خرداد-تیر)، ویژگی خرید و فروش با استفاده از بیت کوین را در نرم‌افزار Cash راه اندازی کرد. با توجه به اینکه استفاده از ارز رمزنگاری شده به‌طور گسترده پذیرفته نشده است و بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به‌جای مصرف بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارزشمند، آن را نگه دارند

این تغییر (ویژگی خرید و فروش با استفاده از بیت کوین) بسیاری از موانع موجود بر سر راه تبدیل شدن بیت کوین به یک گزینه پرداخت رایج را نمایان کرد؛ اما پشتیبانی ممتد دورسی از پول رمزنگاری شده به جامعه کمک می‌کند تا پول دیجیتال را به‌عنوان عامل تقویت‌کننده‌ی شناخته‌شده‌ای که ممکن است در آینده طرفداران بیشتری داشته باشد، بپذیرند. اسکویر در ماه می (اردیبهشت-خرداد) اعلام کرد که در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸، در حدود ۳۴.۱ میلیون دلار بیت کوین فروخته و ۳۳.۹ میلیون دلار برای خرید ارز دیجیتال پرداخت کرده است که از سود ناچیز ۲۰۰ هزار دلاری این شرکت خبر می‌دهد.

منبع خبر : زووم آی تی