ال‌جی با فروش قدرتمند تلویزیون‌های اولد خود موفق به رکوردشکنی مالی در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۸ شده و بالاترین سود فصلی تاریخ خود را به‌دست آورده است.
ال‌جی به‌تازگی با انتشار گزارش مالی خود برای سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی اعلام کرد که با کسب درآمد ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و سود عملیاتی یک میلیارد و ۳۰ میلیون دلار در این بازه‌ی زمانی، بالاترین ارقام مربوط به سه‌ماهه‌ی اول را در تاریخ خود ثبت کرده است. واحد سرگرمی خانگی ال‌جی در سه‌ماهه‌ای که گذشت، بهترین عملکرد را از خود نشان داد. بنا به گزارش‌ها، سود عملیاتی این بخش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷۶/۵ درصد افزایش داشته است. این رشد تا حد زیادی مدیون فروش تلویزیون‌های پیشرفته‌ی اولد و سوپر یواچ‌دی LED 4K است. ال‌جی می‌گوید رشد سریعی را در بازار تلویزیون‌های رده‌بالا مشاهده می‌کند.

سامسونگ، بزرگ‌ترین رقیب ال‌جی و رهبر بلامنازع بازار تلویزیون نیز تمرکز خود را معطوف به تلویزیون‌های پیشرفته کرده؛ اما به علت حذف محصولات ارزان‌تر از خط تولید خود، شاهد کاهش سود در همین سه‌ماهه بوده است. هر دو شرکت انتظار دارند که به دلیل برگزاری جام جهانی فوتبال، بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان و به‌صورت سنتی یکی از بزرگ‌ترین محرکه‌های پیشرفت جهانی تلویزیون‌ها در ماه‌های خرداد و تیر، فروش قابل توجهی را در سه‌ماهه‌ی دوم امسال تجربه کنند. اما در این میان رشد ال‌جی پایدارتر به‌نظر می‌رسد.

تلویزیون‌های اولد ال‌جی در بسیاری از موارد بهترین انتخاب‌هایی هستند که می‌توانید داشته باشید. ال‌جی دیسپلی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی ال‌جی در تولید پنل اولد برای ال‌جی و دیگر شرکت‌های سازنده‌ی تلویزیون به انحصارگری بی‌رقیب تبدیل شده است. روز گذشته، ال‌جی دیسپلی اعلام کرد که تقاضا برای پنل‌های اولد افزایش یافته است و این پنل‌ها به لطف تلاش‌های واحد تحقیق و توسعه در کاهش هزینه‌های تولید، به محصولی سودآورتر تبدیل شده‌اند.

با این حال، سامسونگ تولید‌کننده‌ی تلویزیون‌های اولد محسوب نمی‌شود؛ زیرا این شرکت در حال حاضر مشغول عرضه‌ی تلویزیون‌های کوانتوم دات LED تحت نام تجاری QLED است؛ با این هدف بلندمدت که بتواند نفوذ فناوری جدید میکرو LED را در بازار افزایش دهد. سامسونگ در نمایشگاه CES در ماه ژانویه از یک تلویزیون ماژولار غول‌پیکر میکرو LED با نام «The Wall» رونمایی کرد و برنامه دارد تا فروش آن را از ماه آگوست آغاز کند. با این حال، در حال حاضر به نظر می‌رسد که سامسونگ در عرصه‌ی تلویزیون‌های پیشرفته توسط رقیب هم‌وطن خود به‌زیر کشیده است.