فیسبوک سرویس لایو 360 معرفی کرد

یکی از اهدافی که فیسبوک برای مدتی آن را دنبال می‌کند، تبدیل‌ شدن به مرجع اصلی تماشای ویدیوهای آنلاین است. به همین منظور سرویس جدیدی توسط فیسبوک معرفی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای ۳۶۰ درجه‌ را تماشا کنند. این فرمت ویدیویی جدید، لایو 360 نام دارد که هم‌ اکنون در اختیار کاربران قرار گرفته است. فیسبوک برای افتتاحیه این سرویس جدید با همکاری نشنال جئوگرافی، ویدیویی تهیه کرده است تا کاربران بتوانند از تجربه‌ی ویدیوهای ۳۶۰ درجه‌ای لذت ببرند.
این ویدیو در مرکز تحقیقات کویر مریخ (MDRS) واقع در ایالت یوتا فیلم‌برداری شده است و به کاربران اجازه می‌دهد نگاهی به زندگی ۸۰ روزه‌ی ۸ دانشمند بیندازند. این آزمایش در مورد شبیه‌ سازی زندگی انسان در مریخ است و به دانشمندان اجازه می‌دهد از دسترس دیگران دور باشند و بتوانند شرایط زندگی در مریخ را مطالعه و تجربه کنند.
بر اساس گزارش فیسبوک، به لطف لایو 360 می‌توان نگاهی همه‌جانبه به روند تحقیقات داشت و مشاهده کرد که دانشمندان در طول این تحقیقات چه کارهایی انجام می‌دهند. همچنین به کاربران اجازه داده می‌شود تا سؤالات خود را بپرسند. معرفی سرویس لایو 360 را می‌توان چیزی فراتر از یک سرویس تماشای ویدیوی آنلاین خواند. این سرویس در واقع آینده فیسبوک در زمینه واقعیت مجازی را نشان می‌دهد اما در حال حاضر با محدودیت‌های زیادی همراه است.