ایتنا – اینستاگرام از راه‌اندازی ویژگی زوم روی عکس‌ها و ویدیوها خبر داده است. این به‌روزرسانی برای کاربران iOS عرضه شده، ولی به‌زودی کاربران اندرویدی نیز شاهد آن خواهند بود.
لوگوی اینستاگرام
حالت زوم دوانگشتی، چیز جدیدی نیست و تقریباً ده سال است که همه ما به آن عادت داریم. اما این ویژگی روز چهارشنبه راه خود را به‌سوی برنامه‌ای که بیشترین نیاز را به آن داشت نیز باز کرد؛ منظور شبکه اجتماعی عکس‌محوری است که همه ما را به نوعی به خود سرگرم کرده است: یعنی اینستاگرام.
به گزارش اینتا به نقل از CIO، شبکه اجتماعی اینستاگرام روز چهارشنبه اعلام کرد که کاربران این امکان را خواهند داشت تا نه‌تنها روی عکس‌ها، بلکه روی ویدیوهای اینستاگرام هم زوم کنند و این خبر بسیار خوشی برای کاربران است؛ چرا که دیرزمانی است که مایل بودند بتوانند از این ویژگی استفاده کنند. حالا با وجود این ویژگی جدید، شاید بدون اینکه خودمان هم متوجه باشیم، ساعت‌ها غرق در اینستاگرام بشویم.

اما داستان پشت پرده از این قرار است که اینستاگرام به‌تازگی پروفایل‌های تجاری را هم راه‌اندازی کرده و اگر شما محصولات شرکت دلخواه خود را دنبال می‌کنید، طبیعی است که مایل باشید برای داشتن نگاهی نزدیک، روی برخی از آنها زوم کنید.

گفتنی است در ماه ژوئن (تیر)، این شرکت اعلام کرد که روزانه ۳۰۰ میلیون تن از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه آن، از این برنامه استفاده می‌کنند. همچنین، گفته می‌شود کاربران در هر روز نزدیک به ۹۵ میلیون عکس و ویدیو را در اینستاگرام با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و این بدان معناست که تعداد زیادی از مردم دست‌کم روزی یک بار به این برنامه سر می‌زنند.
اما ویژگی جدید زوم، آنقدرها هم که باید، کارآمد نیست. برای مثال، هنگامی که در اینستاگرام روی یک عکس زوم می‌کنید، درست است که عکس بزرگ می‌شود ولی به محض اینکه انگشت‌تان را از نمایشگر جدا کنید، عکس به نمای اولیه خود برمی‌گردد. بنابراین مثلاً اگر سعی کنید روی گوشه‌ای از یک عکس زوم کنید، باید این کار را دقیقاً روی همان گوشه انجام دهید؛ زیرا نمای زوم‌شده روی نمایشگر، «منجمد» نمی‌شود تا بتوانید آن را در صفحه حرکت بدهید. وقتی که روی ویدیوها زوم کنید، آنها همچنان به نمایش و پخش خود ادامه خواهند داد و این ویژگی، هم در مورد پست‌های عادی و هم در مورد آگهی‌ها کار می‌کند.

گفتنی است این به‌روزرسانی روز چهارشنبه برای کاربران iOS راه‌اندازی شد و بنابر اعلامیه اینستاگرام، در هفته‌های در پیش رو، کاربران اندروید نیز قادر خواهند بود از این ویژگی استفاده نمایند.