برترین ADSL های کشور برای اولین بار بر اساس نظرسنجی از کاربران انتخاب شده و اعلام شدند. در این رتبه بندی، ۳ ارائه دهنده‌ی برتر هر استان بر اساس نظر کاربران بوده که توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی اعلام شده است.

حسین جوشقانی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری رتبه‌بندی استانی اپراتورهای ارائه دهنده‌ی اینترنت پر سرعت (ADSL) را که برای اولین بار در کشور بر اساس نظرسنجی کاربران تهیه شده است، اعلام کرد.

حسین جوشقانی اعلام کرد: «برای ارائه‌ی اطلاعات درست به کاربران اینترنتی برای انتخاب آگاهانه‌ی اپراتور ارائه‌دهنده‌ی اینترنت پر سرعت (ADSL)، سطح کیفی ارائه سرویس از سوی اپراتورهای مذکور بر اساس نظرسنجی و مراجعه‌ی مستقیم به بیش از ۳۰ هزار کاربر در ۳۱ استان کشور ارزیابی شده است.»

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری ادامه داد: «رتبه‌بندی و اعلام نتایج در ایجاد فضای رقابتی، عادلانه و شفاف میان اپراتورهای اینترنتی و ارتقای سطح کیفیت و کمیت سرویس‌های ارائه شده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیر زیادی دارد.» 

او توضیح داد: «فرآیند نظرسنجی و رتبه‌بندی اپراتورهای ADSL به تفکیک استان و انتشار آن به صورت دوره‌ای، مستمر خواهد بود و به زودی با ایجاد سامانه‌ی رضایت سنجی مشترکان، فرآیند نظرسنجی و رتبه بندی الکترونیکی و هوشمند انجام خواهد شد.»

اسامی سه شرکت برتر ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت ADSL در سه ماهه اول سال به تفکیک استان به شرح زیر است:

برترین سرویس دهندگان اینترنت درایران