شرکت گوگل با هدف کاهش مصرف دیتای گوگل مپس، در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که در آینده جایگزین حالت "Offline areas" خواهد شد.
Googlemap

گفته می‌شود که گوگل در حال آزمایش قابلیت جدیدی در اپلیکیشن Google Maps است که به موجب آن امکان دانلود داده‌ها تنها از طریق اتصال وای‌فای فراهم خواهد شد.
این قابلیت مناسب کاربرانی است که از بسته‌های اینترنت محدود استفاده می‌کنند. حالت Wi-Fi-only جایگزین گزینه‌ی "Offline areas" در تنظیمات اپلیکیشن مپس خواهد شد.
در زمان فعال‌ سازی این حالت، اپلیکیشن هشدار می‌دهد که ممکن است کماکان مقدار کمی از دیتای شبکه استفاده شود، اما میزان استفاده از آن به‌طور قابل توجهی کمتر از حد معمول خواهد بود. در حال حاضر مشخص نیست که حالت جدید چه تفاوتی با گزینه‌ی "Offline areas" دارد. در هر صورت امیدواریم که این قابلیت عملکرد بهتری داشته باشد.

گوگل مپس با یک اتصال شبکه‌ی پایدار بسیار عالی عمل می‌کند، اما زمانی که دیتا در دسترس نباشد، عملکرد اپلیکیشن دچار تزلزل می‌شود. سوئیچ جدید که اساسا ارتباط نرم‌افزار مپس را با دیتای شبکه قطع کرده و اطلاعات جدید را تنها از طریق وای‌فای بارگذاری می‌کند، سازوکاری مشابه با سوئیچ‌های "Use Cellular Data for" در سیستم عامل iOS دارد.
گوگل به طور رسمی این قابلیت جدید را معرفی نکرده اما این شرکت طی ایمیلی به وب‌سایت ورج اعلام کرده که در حال آزمایش این قابلیت است و در صورت استقبال کاربران در آینده آن را به صورت گسترده‌‌تری عرضه خواهد کرد.