مایکروسافت که آخرین تبلت اقتصادی خود را سه سال پیش معرفی کرد، احتمالا قصد دارد تا پایان سال از یک تبلت کوچک ۴۰۰ دلاری رونمایی کند.

بر اساس گزارش‌ها، مایکروسافت در حال کار روی یک تبلت سرفیس ۴۰۰ دلاری است. دستگاهی که ظاهرا همین هفته موفق به دریافت تأیید FCC شده است. در اسنادی که وین‌فیوچر کشف کرده، تنها اطلاعات سخت‌افزاری موجود، شارژر کم‌قدرت این دستگاه است که نشان از کوچک بودن آن دارد. بلومبرگ اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود که مایکروسافت قصد دارد یک دستگاه سرفیس ۱۰ اینچی با لبه‌های گردتر و درگاه یواس‌بی نوع C برای شارژ عرضه کند.

گفته می‌شود مدل‌های سرفیس جدید سبک‌تر از سرفیس پرو بوده و با پردازنده‌های اینتل و نسخه‌ی کامل ویندوز ۱۰ عرضه خواهند شد. بر اساس گزارش‌ها مایکروسافت قصد دارد نسخه‌هایی از این تبلت سرفیس کوچک را به LTE نیز مجهز کند. همچنین کاور کیبورد اقتصادی‌تر، قلم استایلوس و موس از مواردی هستند که گفته می‌شود غول دنیای نرم‌افزار برای تبلت جدید خود در نظر گرفته است. عرضه‌ی تبلتی ارزان‌تر از سوی مایکروسافت، می‌تواند برای دانشجویان و تمام افرادی که نمی‌خواهند پول زیادی بابت یک تبلت قدرتمند خرج کنند گزینه‌ی مناسبی باشد. مایکروسافت اولین بار سه سال پیش تبلت مقرون‌به‌صرفه‌ و نسبتا کوچک سرفیس ۳ را عرضه کرد و این محصول آخرین تبلت اقتصادی این شرکت محسوب می‌شود.

هرچند مایکروسافت هنوز خبر کار روی تبلت کوچک را تأیید نکرده و معلوم نیست چه زمان این شرکت قصد رونمایی از تبلت سرفیس اقتصادی خود دارد، رؤیت شدن در FCC اتفاق مهمی است و می‌تواند به منزله‌ی این باشد که زمان زیادی تا رونمایی این دستگاه باقی نمانده است؛ چرا که معمولا دستگاه‌هایی در فهرست FCC قرار می‌گیرند که تست شده و آماده‌ی رونمایی و عرضه هستند. به همین جهت می‌توان پیش‌بینی کرد که احتمالا قبل از ماه شروع مدارس، یعنی سپتامبر یا قبل از شروع تعطیلات پایان سال میلادی شاهد رونمایی از این دستگاه باشیم.