پس از انتشار شایعاتی مبنی بر افزوده شدن قابلیت تماس صوتی و تصویری به اینستاگرام، اکنون به نظر می‌رسد که قابلیت عکاسی پرتره نیز به‌زودی به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد.
به نظر می‌رسد اینستاگرام مشغول آزمایش قابلیت جدیدی برای اپلیکیشن‌ موبایل خود است. تنها چند روز پس از آنکه اعلام شد پشتیبانی از تماس صوتی و تصویری به اپلیکیشن این شبکه‌ی اجتماعی افزوده خواهد شد، وب‌سایت تک‌کرانچ گزارش می‌دهد که شواهدی مبنی بر اضافه شدن حالت پرتره به این اپلیکیشن وجود دارد. حالت پرتره در گوشی‌ هوشمند به قابلیتی گفته می‌شود که طی آن پس‌زمینه‌ی تصویر به‌صورت مصنوعی تار و روی سوژه تاکید می‌شود.

تک‌کرانچ در گزارش خود به وجود یک آیکون در نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن اینستاگرام اشاره می‌کند. این آیکون که از آن با نام «آیکون شاتر پرتره» یاد می‌شود، ظاهرا در رابط دوربین استوری‌های اینستاگرام پدیدار خواهد شد و کاربران می‌توانند از بین حالت‌های مختلف عکس‌برداری، به دلخواه یکی را انتخاب کنند. این موضوع نشان می‌دهد که اینستاگرام در پاسخ به ویژگی حالت پرتره در آیفون ۷ و نسل‌های جدیدتر و همچنین دیگر گوشی‌های مختلف اندروید، اقدام به افزودن چنین قابلیتی به اپلیکیشن خود کرده است.

اینستاگرام در واکنش به درخواست ارائه‌ی اطلاعات بیشتر، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. با این حال، تک‌کرانچ اشاره می‌کند هنگامی که شواهدی مبنی بر وجود قابلیت اشتراک‌گذاری تصاویر Giphy GIF یافت شد، این شرکت همین واکنش را نشان داد؛ اما تنها چند هفته‌ی بعد این قابلیت را به‌صورت عمومی منتشر کرد. هرچند این آیکون در نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن اینستاگرام یافت شده؛ اما به احتمال فراوان در نسخه‌ی آی‌اواس نیز در حال آزمایش است.

هفته‌ی گذشته، آیکون‌های تماس صوتی و تصویری در نسخه‌ی اندروید اینستاگرام ظاهر شدند و توسعه‌دهندگان در مدت تنها چند ساعت توانستند به وجود این قابلیت در نسخه‌ی آی‌اواس پی ببرند. در حال حاضر، دستگاه‌هایی نظیر آیفون ۱۰ و گوگل پیکسل ۲ از ویژگی اختصاصی پرتره بهره‌مند هستند و کاربران آن‌ها می‌توانند تصاویر پرتره‌ی ثبت‌شده با دوربین گوشی خود را به‌راحتی وارد اینستاگرام کنند؛ اما بهره‌مندی مستقیم از قابلیت ثبت چنین تصاویری می‌تواند در مقایسه با اسنپ‌چت یک مزیت مهم برای اینستاگرام محسوب شود.