شرکت اپل قصد دارد از سال 2017 میلادی، نسل های بعدی گوشی های خود را نه از جنس آلومینیوم، بلکه از شیشه و با استفاده از نمایشگرهای OLED تولید کند.

آیفون


ماه گذشته خبرهایی از مذاکرات اپل با دو شرکت سامسونگ و ال جی در رابطه با افزایش تولید نمایشگرهای OLEDمنتشر شد. این شرکت ها در فهرست تامین کنندگان اپل قرار دارند. نمایشگرهای OLED در مقایسه با LCED شفافتر هستند، مصرف کمتری دارند و انعطاف پذیری آن ها بیشتر است؛ استفاده از این نمایشگرها، احتمال خمیده بودن نمایشگر نسل جدید iPhone را افزایش داده است.

نسل جدید iPhone که انتظار می رود در ماه سپتامبر سال جاری میلادی عرضه شود، نقطه عطفی در تاریخ شرکت اپل خواهد بود. این شرکت با وجود فروش 13میلیونی مدل های iPhone 6 و 6S در طول سه روز ابتدای عرضه آنها، میزان تولید این مدل ها را به یک سوم کاهش داده است تا موجب کاهش تقاضا برای گوشی جدید iPhone 7 نشود. همچنین انتظار می رود به همراه iPhone 7 مدل دیگری موسوم به iPhone Pro عرضه شود که به یک رابط اتصال مغناطیسی و دوربین عکاسی با دو لنز مجهز است. این سیستم عکاسی شامل یک لنز واید برای عکاسی از مناظر و فضاهای وسیع و یک لنز تله فوتو برای عکاسی از فواصل زیاد است. برای عکاسی از فضاهای وسیع، این سیستم قادر است چندین عکس را با هم ادغام کرده و یک تصویر واحد از آنها بسازد.

گفته می شود اپل برای تولید گوشی های نازکتر، قصد دارد رابط ورودی هدفون را از گوشی حذف کرده و به جای آن از فناوری بیسیم برای اتصال به هدست استفاده کند.